Voorwoord
Nu de competitie er al even opzit en ook de PD wedstrijden zijn gespeeld, kunnen we de balans opmaken.
We hebben bij de laatste wedstrijd van Dames 1 maar liefst 10 jeugdteams als kampioen mogen huldigen in Trasselt.
Het was een mooie OLHACO zaterdag met een bomvolle sporthal. Prima promotie voor onze mooie club. Al onze teams hebben hun uiterste best gedaan om een zo’n goed mogelijk seizoen te draaien. Bij veel teams is dat gelukt.
Jammer dat Heren 1 en Heren 2 zich niet hebben kunnen handhaven, maar het volgende seizoen geeft ons weer nieuwe kansen en uitdagingen. Ik heb daar alle vertrouwen in.
Jongens A heeft een prima prestatie neergezet tijdens de finale van het NOJK, waar we trost op kunnen zijn.
Er zal nog enige tijd worden doorgetraind door de teams en de TC is druk bezig met voorlopige teamindeling voor het nieuwe seizoen. En daar wil ik wel even bij stil staan. Door de TC wordt ontzettend veel werk verricht om alles weer zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen voor wat betreft de teamindeling en het vinden van trainers.
Laten we niet onderschatten wat voor een klus dat ieder jaar weer is. En het is een feit dat niet iedereen tevreden zal zijn, maar ga er maar eens aan staan. Vragen stellen zal altijd kunnen aan de TC, maar begrip is ook zeker op zijn plaats.
Ook in alle andere commissies gaat het werk keihard door in aanloop naar het nieuwe seizoen. Ook zij verdienen alle steun en begrip van onze leden. Ik wil ook de overige bestuursleden danken voor hun inzet het afgelopen seizoen.
We kunnen terug kijken op een goed seizoen, waarin het ledenaantal, met name bij de mini’s, weer is gegroeid.
Er wordt op vele fronten opgeleid, denk aan jeugdtrainers, scheidrechters enzovoort.
Vanuit het Hoogeveens sport akkoord hebben we na een aanvraag € 1.000,00 ontvangen voor aanschaf van materiaal. Er zijn winkelwagens gekocht die zullen worden gebruikt als ballenkarren. Deze zullen nog worden verdeeld over een aantal zalen. Ook zal er trainingsmateriaal worden aangeschaft.
Laten we zuinig zijn op deze nieuwe spullen. Want er wordt lang niet altijd zuinig omgegaan met de eigendommen van onze club. Denk aan de ballen, flessen rekken en de kleding.
Ik wil via deze weg onze sponsoren, donateurs, vrienden van Olhaco, alle vrijwilligers in welke functie dan ook en onze supporters hartelijk danken voor hun inzet en aanwezigheid het afgelopen seizoen.
Zonder deze inzet en aanwezigheid zouden wij geen vereniging kunnen zijn.
Via deze nieuwbrief wens ik u allen ook alvast een fijne vakantie, ook al duurt dit nog even. O ja, zet u de algemene leden vergadering van 27 juni 2024 19:30 uur in uw agenda.
Hartelijke groet,
Arnold Heerts
Technische Commissie
De afgelopen periode heeft de TC niet stilgezeten. Naast het maken van een nieuw technisch beleidsplan zijn we ook al heel druk met de teamindeling voor seizoen 2024-2025. Dit vraagt nog een beetje geduld van de leden, omdat we de zaken zorgvuldig willen aanpakken. De start hiervoor hebben jullie ons al gegeven door het veelvuldig invullen van de enquête, waarvoor onze dank! We hebben hier al heel veel informatie uit kunnen halen. Daar waar gesprekken nodig zijn, willen we deze goed kunnen voeren. Hierdoor hopen wij een teamindeling te kunnen neerzetten waar geen verrassingen in zullen zitten voor de leden. Wij hopen eind mei een eerste concept te kunnen delen met de leden. Ook zijn we op zoek naar trainers…voor zowel jeugd als seniorenteams… Dus weet je iemand, of wil je zelf training gaan geven? Meld je dan vooral bij de TC.
Algemene ledenvergadering
De algemene ledenvergadering wordt verplaatst naar donderdag 27 juni 2024. De agenda zal twee weken van tevoren via de mail worden verstuurd. Wij rekenen weer op een goede opkomst, met in ieder geval een afvaardiging van ieder team.
Stratenvolleybal
Ben jij aanwezig bij het stratenvolleybaltoernooi van Hoogeveen? Van 17 t/m 22 juni vind dit mooie evenement plaats in onze “eigen sporthal” Trasselt.
Inmiddels hebben zich al ruim 20 teams zich aangemeld maar we zitten nog niet vol. Het stratenvolleybal zal over verschillende avonden worden verdeeld.
Als straat zal je een avond ingepland worden, je bent dus niet de hele week aan het volleyballen. Van de verschillende poules gaan er een of meerdere teams door naar de finaleronde welke zaterdag 22 juni zal worden gespeeld.
Heb je dus zin om samen met je buurtjes te volleyballen, meld je dan snel aan via de link
Vrijwilligers gezocht!! Uiteraard hebben we voor dit toernooi ook vrijwilligers nodig die tijdens de speelavonden en finaleavond willen helpen en ondersteunen. Wil je helpen laat het ons dan weten en stuur een mail naar stratenvolleybalhoogeveen@gmail.com of spreek een van ons aan. Alle hulp is welkom.
Namens het stratenvolleybaltoernooi
Nadine, Sjoerd & Mark
Sponsorcommissie
Afgelopen winter zijn wij met 7 mensen bij elkaar gekomen en hebben gesproken over de sponsoring van Olhaco. Daar is als eerste daad uit gekomen dat de frame’s aan de wanden zijn geschroefd. Dit was al een tijdje de bedoeling maar door allerlei omstandigheden kwam het niet van de grond maar we zijn trots dat ze hangen. Dank aan de marketing commissie die dit allemaal op poten heeft gezet.
Op dit moment zijn wij bezig bedrijven te benaderen die een spandoek willen laten maken en onze club willen ondersteunen. Wij hebben al een hele lijst maar mocht je iemand weten die open staat om te willen sponseren laat het dan weten via het volgende mailadres: sponsoring@olhaco.nl
Vanuit de commissie wordt er dan zsm contact opgenomen zodat voor het begin van het nieuwe seizoen de doeken wand gevuld kan zijn. Vermeld in de melding de naam van de contactpersoon en telefoonnummer zodat wij contact kunnen zoeken. Mocht er een overeenkomst ontstaan dan wordt dat beloond.
Ook is het mogelijk weer een reclamebord te laten maken die rond het veld worden gezet bij de wedstrijden van heren en dames 1. Daar zijn wat lege plaatsen ontstaan. Meld die ook aan. Dit is een goedkopere manier om de club te steunen omdat de doeken namelijk wel 24/7 zichtbaar zijn.
Wij willen rustig aan beginnen om de sponsoring weer helemaal op orde te krijgen maar hebben al wilde plannen. Sommige dingen zijn nog heel ver weg maar het begin is er.
Namens de commissie: Arnold, Harjan, Hedzer, Herbert, Mark, Martin, Wilko
Inleveren kleding einde seizoen
Onlangs heeft Olhaco nieuwe clubkleding ontvangen. De aanschaf van deze kleding was een hele investering qua kosten en tijd. Om iedereen zolang mogelijk in deze kleding te laten spelen is er besloten dat elk lid de kleding aan het einde van het seizoen moet inleveren. De inleverdatum wordt zsm gepland. Bij inname van de kleding wordt deze voorzien van een naamlabel.
Bij het ophalen van de kleding voor het nieuwe seizoen krijgt ieder lid de kleding ( evt aangevuld met nieuwe kleding) retour. Als je kleding kwijt bent dan worden er kosten in rekening gebracht.
Bij het ophalen van de kleding wordt er direct een nieuwe teamfoto gemaakt.